Speakers

Digital first in the news

  1. Waarom digitale transformatie vandaag nog vaak analoog is

    Digitalisering is vandaag een hot topic in de meeste directiekamers. Voor het bedrijf zelf gaat het dan om de eigen transformatie maar ook over de impact op de markt waarin ze actief zijn, terwijl werknemers zich zorgen maken over het mogelijk verlies van tewerkstelling. Deze digitale transformatie biedt tal van voordelen, zowel voor bedrijven als hun werknemers, maar het is niet zo vanzelfsprekend om alle voordelen op korte termijn te benutten.

  2. Les MIXX Awards dévoilent le premier jury d’Intelligence Artificielle

    L’Intelligence Artificielle peut-elle remplacer un jury humain ? C’est ce que tente d’expérimenter BAM, l’organisateur belge des Mixx Awards, festival d’Awards dédiés au marketing digital. A l’occasion de leur 10ème anniversaire et pour la première fois au monde, un Robot A.I va être utilisé pour déterminer le gagnant. « Pour ce faire, le robot a analysé et comparé les campagnes inscrites des 10 dernières années » explique Patrick Steinfort, de BAM.

  3. Artifical intelligence met analytics volgende digitale stap

    Anno 2017 bestaat de digitale werkplek niet meer alleen uit managers en hun medewerkers, collega’s die samen aan projecten werken, en medewerkers die omgaan met klanten en partners. Er komen steeds meer virtuele medewerkers bij, die wellicht niet bestaan in fysieke zin, maar wel een grote rol spelen in de organisatie. Hoewel de technologie rondom kunstmatige intelligentie nog in de kinderschoenen staat, werkt deze al goed genoeg om binnen bedrijven te functioneren als virtuele assistenten.

  4. Vers un e-commerce plus personnalisé : retour du client à l'avant-plan

    Le commerce électronique à distance a fortement facilité la vie du consommateur, mais l’énorme offre en termes d’options et de choix submerge encore un grand nombre de consommateurs, qui peinent à se retrouver dans un vaste environnement digital souvent impersonnel. La digitalisation a fait que de nombreux procédés sont standardisés, et l’approche personnalisée – auparavant essentielle – a quelque peu été perdue.